Translate

Σάββατο 16 Απριλίου 2011

ΜΥΣΤΙΚΗ ΙΛΙΑΔΑ

Στο κεφάλαιο αυτό , ΜΥΣΤΙΚΗ  ΙΛΙΑΔΑ θα καταγράφουμε σταδιακά τα αποτελέσματα της έρευνας , τις απο κωδικο ποιήσεις , τις δοξασίες , αρχίζοντας απο την απόπειρα χρονολόγησης ...

Ερευνητές έχουν υποστηρίξει ότι η χρονολογία που δίνει ο αρχαίος ιστορικός για τον Τρωικό πόλεμο Ερατοσθένης: 1194-1184 π.Χ., είναι η πιο αντιπροσωπευτική, καθώς συμφωνεί και με αρχαιολογικά στοιχεία .
Ο ΟΜΗΡΟΣ συνέλεξε ως ένας σύγχρονος λαογράφος τα πολεμικά  έπη , έζησε τον 7ο  αιώνα πΧ .  Δηλαδή αιώνες μετά τα γεγονότα ...

Ομως βάσει των κατωτέρω αποδείξεων ο Τρωικός Πόλεμος συνέβει μεταξύ το 8900 και 2800 πΧ και όχι το 1184 πΧ που αναφέρει ο Ερατοσθένης και οι περισσότεροι των Ιστορικών σήμερα και σίγουρα ειναι κάτι παρά πάνω , απο ένα πολεμικό γεγονός .
Από την μελέτη ,όμως,και άλλων ιστορικών γεγονότων βγαίνει το συμπέρασμα ,ότι, ίσως ο Τρωικός πόλεμος έγινε πολύ παλαιότερα από αυτές τις χρονολογίες. Επειδή ο Ομηρος δεν χρησιμοποιεί την ονομασία Ελληνες ,αλλά Αχαιοί, ή Δαναοί ή Αργείοι (εκτός δύο ή τριών περιπτώσεων που μπορούν να χαρακτηρισθούν ως εμβόλιμες από μεταγενέστερους),και το Πάριο Χρονικό λέει ότι ονομασία Ελληνες καθιερώθηκε το 1520 π Χ και επειδή η έκρηξη του ηφαιστείου της Θήρας τοποθετείται μεταξύ των ετών 1450 πΧ και 1950 πΧ για την οποία ο Ομηρος δεν αναφέρει τίποτε ,ενώ αναφέρει πιό ασήμαντα γεγονότα ,δικαιολογείται το συμπέρασμα ο πόλεμος να έγινε πριν απ΄αυτές τις χρονολογίες.
Επίσης ,στην Ιλιάδα φέρονται ως σύμμαχοι των Τρώων εκτός των άλλων,οι Λύκιοι,οι Κάρες ,οι Μαίονες (Λυδοί) και οι Φρύγες,ενώ άλλες πηγές μας λένε ,ότι στην χώρα τους επικρατούσαν οι Χετταίοι από το 1900 ως το 1170 πΧ περίπου. Το ερώτημα που προκύπτει είναι ,πως είναι δυνατόν οι Χετταίοι  να επέτρεψαν στους υποτελείς τους Τρώες ,την συγκρότηση στρατιωτικών δυνάμεων και την αυτόνομη διεξαγωγή πολεμικών . Δεν θα ανέφερε κάτι για τους Χετταίους ο Ομηρος ? Μήπως ,λοιπόν ο  Τρωικός πόλεμος έγινε πρίν απο τους Χετταίους ? Η καταφατική απάντηση δένει λύσεις σε πολλά ερωτηματικά . Εάν ο Τρωικός Πόλεμος έγινε κατά ή πριν το 2000 πΧ συμπαρασύρει και την χρονολόγηση των άλλων γεγονότων σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου. 

ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ
1-     Ο Τρωικός Πόλεμος δεν πρέπει να απέχει χρονικά απο την Αργοναυτική Εκστρατεία πάνω απο 50 έτη . Αν η Αργοναυτική εκστρατεία  εικάζεται οτι έγινε  περίπου το 3500 πΧ τότε ...
2-     Ο Τρωικός Πόλεμος  έγινε σίγουρα πριν την έκρηξη του Ηφαιστείου της Θήρας που επιστημονικώς την ορίζουν το 1630 πΧ. Λόγω της συμμετοχής των Κρητών με αρχηγό τον Ιδομενέα.
3-     Αστρονομικώς βάσει της θεωρίας των WOOD απο το 9800 μέχρι το 2800 πΧ.

ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

ΑΠΟ ΤΟΝ  ΠΕΛΙΑ ΣΤΟΝ ΠΗΛΕΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΣΤΟΝ ΤΡΩΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ
Ο Πηλέας έλαβε μέρος στην Αργοναυτική εκστρατεία μαζί με τον Ιάσονα .
Ο Ιάσων , υιός του Αίσονα , αδελφού του Πελία .
Ο υιός του Πηλέα , Αχιλλέας 15 ετών λαμβάνει μέρος στον Τρωικό Πόλεμο .
Η χρονική απόσταση Αργοναυτικής εκστρατείας και Τρωικού Πολέμου μία γενεά ,δηλαδή 30 έτη .

ΠΕΛΙΑΣ
Στην Ελληνική Μυθολογία ο Πελίας ήταν γιος της Τυρούς και του θεού Ποσειδώνα ή του βασιλιά της Ιωλκού Κρηθέα. Ο Πελίας ήταν δίδυμος αδελφός του Νηλέα και αδελφός του Αίσονα (γιού του Κρηθέα και της Τυρούς).
Ο Πελίας έδιωξε τον Νηλέα, όπως και τον Αίσονα, και έγινε βασιλιάς στην Ιωλκό της Θεσσαλίας, όπου πήρε ως σύζυγό του την Αναξιβία και απέκτησαν 4 κόρες, τις Πεισιδίκη, Πελοπία, Ιπποθόη και Άλκηστη, (γνωστές συλλογικά ως Πελιάδες) και ένα γιο, τον Άκαστο.
Ο Άκαστος ο υιός  , διαδέχεται τον Πελία στον θρόνο της Ιωλκού, και έδιωξε από την πόλη τη Μήδεια με τον Ιάσονα. Διοργάνωσε πανελλήνιους αθλητικούς αγώνες προς τιμή του Πελία , στους οποίους έλαβαν μέρος οι άριστοι από τους Έλληνες ήρωες της εποχής, όπως οι Διόσκουροι, ο Άδμητος, ο Βελλεροφόντης, οι αδελφοί Βορεάδες, ο Γλαύκος, ο Κύκνος, ο Μελέαγρος, ο Ορφέας, ο Πηλέας κ.ά., ενώ υμνήθηκαν από τον ποιητή Στησίχορο στο ποίημά του «Άθλα επί Πελία».

ΠΗΛΕΑΣ
Ο Πηλέας ή Πηλεύς ήταν γιος του βασιλιά της Αίγινας Αιακού και της Ενδηίδας, και η πρώτη του γυναίκα ήταν κόρη του βασιλιά της Φθίας.
Από τον γάμο του με την κόρη του Νηρέα, τη Νηρηίδα Θέτιδα, απέκτησε τον περίφημο Αχιλλέα
Ο Αχιλλέας σε ηλικία περίπου δεκαπέντε ετών, πήρε μέρος στην Τρωική Εκστρατεία.
Αδέλφια Τελαμώνας, Φώκος - Μυρμιδόνες
Ο Τελαμώνας βρέθηκε στη Σαλαμίνα και ο Πηλέας στη Φθία.
Ο Πηλέας κατέφυγε στο παλάτι του βασιλιά της Φθίας Ευρυτίωνα και της γυναίκας του Αστυδάμειας, και του έδωσε γυναίκα του την κόρη του Αντιγόνη και το ένα τρίτο του βασιλείου του, το βασίλειο των Μυρμιδόνων. Ο Πηλέας με την Αντιγόνη απέκτησαν την Πολυδώρα. Στο κυνήγι του Καλυδώνιου κάπρου ο Πηλέας σκότωσε κατά λάθος τον Ευρυτίωνα και κατέφυγε στην Ιωλκό, όπου φιλοξενήθηκε από τον βασιλιά Άκαστο .
Ο Πηλέας πήρε μέρος στην Αργοναυτική εκστρατεία μαζί με τον Ιάσονα.
 
Αιακός
Ήταν γενάρχης του γένους των Αιακίδων, πρώτος βασιλιάς της Αίγινας και σύζυγος της Ενδηΐδας (κόρης του Χείρωνα ή του Σκίρωνα). Με την Ενδηίδα έκαναν τον Πηλέα και τον Τελαμώνα. Ενώ από την δεύτερη γυναίκα του, την Νηρηίδα Ψαμάθη απέκτησε τον Φώκο.  Ο Πηλέας κατέφυγε στη Θεσσαλία μαζί με πολλούς από τους Μυρμιδόνες και ίδρυσε το κράτος των Μυρμιδόνων, ενώ ο Τελαμώνας πήγε στη Σαλαμίνα, όπου και έγινε βασιλέας.
Διάφοροι μύθοι αναφέρουν πως βοήθησε τον Ποσειδώνα και τον Απόλλωνα να χτίσουν τα τείχη της Τροίας. Επίσης ήταν πρόγονος σπουδαίων ηρώων όπως του Αχιλλέα, γιού του Πηλέα και του Αίαντα, γιού του Τελαμώνα. Οι οποίοι είναι από τους πιο γνωστούς ήρωες του Τρωικού πολέμου, ενώ τα παιδιά του Φώκου εγκαταστάθηκαν στην περιοχή του Παρνασσού και από τότε η περιοχή ονομάστηκε Φωκίδα.

Ιωλκός



Η Ιωλκός ήταν αρχαία πόλη της Θεσσαλίας, στη σημερινή Μαγνησία, στους πρόποδες του Πηλίου. Βρισκόταν κοντά στην παραλία του Παγασητικού κόλπου.

Αναφέρεται από τον Όμηρο στην Ιλιάδα (Β 712)

Εκείνοι τις Φερές ενέμοντο παρα την Βοιβηίδα λίμνη
Στην Βοίβη και τις Γλαφυρές και την καλόκτιστον Ιωλκό
Σε εκείνους ήρχε του Αδμήτου το προσφιλές παιδί με ένδεκα νήες
Ο Εύμηλος , που στον Αδμητο έτεκεν η θεεική των γυναικών
Αλκηστις , απο του Πελία τις θυγατέρες σε ομορφιά η αρίστη .

και από σειρά άλλων αρχαίων συγγραφέων (Ησίοδος, Πίνδαρος, Σιμωνίδης, Ευριπίδης, κ.ά.). Ως μυθικός ιδρυτής της Ιωλκού αναφέρεται ο Κρηθέας, γιος του θεού Αιόλου, τον οποίο διαδέχθηκε ο Πελίας, που διέταξε τον ανηψιό του Ιάσονα να φέρει το «χρυσόμαλλον δέρας» από την Κολχίδα, γεγονός που έγινε η αιτία για την περίφημη Αργοναυτική Εκστρατεία. Τον Πελία διαδέχθηκε ο γιος του Άκαστος, που σκοτώθηκε από τον βασιλιά της Φθίας Πηλέα, όταν ο τελευταίος κυρίευσε την Ιωλκό με τη βοήθεια του Ιάσονα, πράγμα που διέκοψε τη μέχρι τότε ακμή της πόλεως, της οποίας οι πρώτοι κάτοικοι ήταν Μινύες κατά τον Στράβωνα.


Ιλιάδα  -Β 645
Στους Κρήτες Ιδομενεύς ένδοξος στο δόρυ ηγεμόνευεν,
Εκείνοι την Κνωσσόν είχαν και την τοιχισμένην Γόρτυνα
Την Λύκτο και την Μίλητο και την Αργιλώδη Λύκαστο
Και την Φαιστό και το Ρύτιο ,πόλεις καλοκατοικημένες
Κι άλλοι στην Κρήτη  την εκατόμπολι περιοικούσαν
...σε αυτούς ογδόντα μέλανες νήες έποντο.



ΦΑΙΣΤΟΣ
 Η πόλη συμμετείχε στην εκστρατεία των Αχαιών κατά της Τροίας. Το όνομα είναι προελληνικό και στις πινακίδες της Κνωσού Γραμμικής Β αναφέρεται Paito>αττικός τύπος Φαιστός και η ετυμολογία της είναι από το φα(F)ιστός= λαμπρός, ένδοξος.  Στη Φαιστό βασίλευσε η δυναστεία που είχε ιδρύσει ο Ραδάμανθυς, γιος του Δία. Στη Φαιστό η μινωική εποχή αρχίζει το 2.600 π. Χ. Το πρώτο ανάκτορο βρισκόταν στη δυτική πλευρά του αρχαιολογικού χώρου, οικοδομήθηκε το 2.000 π.Χ. σε αλλεπάλληλα επίπεδα και οι τοίχοι του ήταν κτισμένοι με αργολιθοδομή. Το ανάκτορο καταστράφηκε από σεισμό το 1730 π.Χ., όπως και η Κνωσός. Στη θέση των ερειπίων κτίστηκε ανάκτορο, μεγαλοπρεπέστερο του πρώτου.
ΙΔΟΜΕΝΕΑΣ
Στην Ελληνική μυθολογία, ο Ιδομενέας ήταν βασιλιάς της Κρήτης, γιος του Δευκαλίωνα και εγγονός του Μίνωα. Συμμετείχε και διακρίθηκε για την αντρειοσύνη του στον Πόλεμο της Τροίας.
Σύμφωνα με τον Όμηρο, ο Ιδομενέας επέστρεψε στην Κρήτη σώος, χωρίς περιπέτειες στο δρόμο του.
Θανάσιμο Τσουνάμι
Μια έκρηξη του μεγέθους της Θήρας θα είχε δραματικές επιπτώσεις στους ανθρώπους που ζούσαν στην περιοχή. Κανένας οργανισμός δεν βρέθηκε στην περιοχή Ακρωτήρι, η οποία θάφτηκε μέσα στην τέφρα με παρόμοιο τρόπο όπως η ρωμαϊκή Πομπηία. Η πόλη αυτή όμως είχε εκκενωθεί εκ των προτέρων.
Όμως τα τότε γιγαντιαία κύματα από την έκρηξη θα είχαν καταστρέψει τα λιμάνια και τις παράκτιες περιοχές. Έχουν βρεθεί στην Κρήτη και τη δυτική ακτή της Τουρκίας αποθέσεις από το τσουνάμι που ακολούθησε.
Η διάδοση του κύματος μετά την έκρηξη του ηφαιστείου της Θήρας έγινε σε όλη σχεδόν τη Μεσόγειο
Μερικοί επιστήμονες έχουν προτείνει ότι η έκρηξη μπορεί να συνδεθεί με την πτώση του πολιτισμού των Μινωϊτών, έναν αρχαίο ναυτικό πολιτισμό που ζούσε στην κοντινή με την Θήρα Κρήτη. Άλλοι πάλι έχουν προσπαθήσει ακόμη και να συνδέσουν το γεγονός με τη θρυλική εξαφάνιση της νήσου Ατλαντίδας. Ωστόσο, η τελευταία μελέτη δεν απαντά σε αυτό το πολύχρονο ερώτημα του κατά πόσο η θηραϊκή έκρηξη κατέστρεψε το μινωικό πολιτισμό, που ήκμασε την Εποχή του Χαλκού.
Η έκρηξη εκείνη έχει ονομαστεί "το πιο διάσημο γεγονός του Αιγαίου πριν από την πτώση της Τροίας".
Σε μια ηλεκτρονική προσομοίωση, στην οποία συμμετείχαν Έλληνες επιστήμονες του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Αθηνών μαζί με τον καθηγητή Floyd Mckoy του Πανεπιστημίου της Χαβάης, βρήκαν ότι ένα τσουνάμι κατέστρεψε τα παράλια του μινωικού πολιτισμού και το γιγάντιο κύμα του έφτανε σε ύψος μέχρι τα 30 μέτρα.
Τον 17ο αιώνα, περίπου στα 1630 π.X., έγινε μια κολοσσιαία έκρηξη στο ηφαίστειο της Θήρας - μία από τις μεγαλύτερες που γνώρισε η ανθρωπότητα - που είχε καταλυτικές συνέπειες για την εξέλιξη των πολιτισμών της Ανατολικής Μεσογείου. Στο συμπέρασμα αυτό οδηγήθηκαν οι ερευνητές μετά από ηφαιστειακές και αρχαιολογικές παρατηρήσεις, αλλά και από τη σύγκριση με μια παρόμοια - ως προς τη φύση και το μέγεθος- ηφαιστειακή έκρηξη, του 1883, στην Kρακατόα, για την οποία διαθέτουμε επιστημονικές ενδείξεις. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω λέμε σήμερα πως επρόκειτο για μια έκρηξη μεγέθους 7 σε οκταβάθμια κλίμακα.
Μία από τις συνέπειες που συνόδευσαν το φαινόμενο ήταν η γέννηση ενός μεγάλου τσουνάμι, αυτού που χτύπησε τον μινωικό πολιτισμό. Για πάρα πολλά χρόνια η ύπαρξη του συγκεκριμένου τσουνάμι ήταν μόνο μια υπόθεση. Όμως, πλέον γεωλογικές μαρτυρίες, και συγκεκριμένα η ανακάλυψη στρώματος θαλάσσιας άμμου που υπήρχε στον βυθό και παρατέθηκε από το τσουνάμι στις παράκτιες περιοχές του Aιγαίου (πάχους 8-10 εκατοστά στη Bόρεια Kρήτη και τη NΔ Tουρκία), επιβεβαίωσαν τη θεωρία του τσουνάμι.




ΟΙ  ΘΕΟΙ
Κεννετη  & florence  wood – homer’s  secret  iliad

ΘΕΟΣ = ΘΕΩ = ΤΡΕΧΩ
Η αναφορά για τους θεούς εγένετο στην Δοτική Πληθυντικού
ΤΟΙΣ ΘΕΟΙΣ σίγουρα αναφορά στα άστέρια που τρέχουν στον ουρανό.

Απο την κοσμική αυτή αλληγορία της Ιλιάδας δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν φυσικά οι θεοί . Αλλοτε μνησίκακοι και εκδικητικοί , άλλοτε πάλι δίκαιοι ,τρυφεροί και συναισθηματικοί οι θεοί στην Ιλιάδα εμφανίζονται να ενθαρρύνουν και να αποθαρρύνουν τους πολεμιστές δίνοντάς τους ιδέες και συχνά ψεύτικες ελπίδες να στέκονται δίπλα τους στη μάχη προστατεύοντάς τους και να υποστηρίζουν μοιρασμένοι , τα δύο στρατόπεδα . Πραγματοποιούν συχνά πολεμικά συμβούλια και  κινούνται ασταμάτητα  σε όλα τα μήκη και πλάτη του ομηρικού σύμπαντος , ενώ άλλες φορές αποσύρονται στα ανάκτορά τους για να ξεκουραστούν . Παρατηρώντας όλα τα παραπάνω ...δεν δυσκολεύονται καθόλου να διαπιστώσουν την ταύτιση των θεών της Ιλιάδας με τους πλανήτες και τις ιδιότητες τους , τις μεταξύ τους αλληλεπιδράσεις ,τις ανάδρομες κινήσεις τους ,  τις εκλείψεις και τις συζεύξεις . Ακολουθώντας την ίδια λογική και κατευθυνόμενοι από τις περιγραφές του Ομήρου και τα ιδιαίτερα αποκαλυπτικά ποιητικά επίθετα που επιλέγει να χρησιμοποιήσει στις εξιστορήσεις του ...
αλλο – πρόσαλλος = αμφίδρομος = ανάδρομος Αρης

Αντιστοίχηση  ΘΕΩΝ & ΗΡΩΩΝ ΜΕ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟΥΣ
Ηρα = Σελήνη
Αφροδίτη και Αρης = τους εαυτούς τους , ομώνυμοι πλανήτες
Αθηνά = Δίας πλανήτης
Ποσειδώνα = Κρόνος πλανήτης
Δίας = δεν εκπροσωπεί πλανήτη , συμπαντικός νούς , θεϊκή νομοτέλεια
Ερμής + Απόλλων = Ερμή πλανήτη , τον μοιράζονται
Αχιλλέας = Σείριος , Άστρο του Κυνός
Εκτορας = Ωρίων
Πρίαμος = Πολικός Αστέρας
Αγαμέμνων = Αστερισμός του Λέοντος , έμβλημα των Μυκηνών

1-Εμφάνιση του Σείριου στον ουρανό της Ελλάδος το 8900 πΧ  μετά απο 7000 ετών απουσίας , συμβολίζεται με την επιστροφή του Αχιλλέα στην μάχη απο μακρά περίοδο απουσίας.
2-Η σύζευξη 5 πλανητών ορατών απο την χώρα μας όπως περιγράφεται στην Ιλιάδα Α493 στο συμβούλιο των θεών , το έτος 1953 πΧ αποτελώντας την θεαματικότερη των τελευταίων 6 χιλιετιών . Οι Κινέζοι επέλεξαν το κοσμο ιστορικό αυτό γεγονός ως έναρξη του ημερολογίου τους.
3- Η ασταθής περιστροφή του γήινου άξονα , η οποία επιφέρει και όλες τις μακρο πρόθεσμες μεταβολές στον ουράνιο χάρτη προκάλεσε την πτώση περίπου το 2800 πΧ του παλαιού πολικού αστέρα Thuban  απο τον ‘πολικό του θρόνο’. Τον διαδέχτηκε το 1800 πΧ ο γνωστός μας Polaris ο οποίος ανήκει στον Αστερισμό της Μεγάλης Αρκτου.
Το γεγονός αυτό πρέπει να άσκησε τεράστια επίδραση στις παραδόσεις όλων των πολιτισμών της εποχής .

MONOMAXIA  ΑΧΙΛΛΕΑ – ΕΚΤΟΡΑ = ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ ΣΕΙΡΙΟΥ – ΩΡΙΩΝΑ
Η αναπαράσταση του επεισοδίου αυτού στον χειμερινό ουρανό θα ξεκινούσε με τον αστερισμό του Ωρίωνα (Εκτορας) να κάνει την εμφάνισή του πρώτος, καθώς βρίσκεται υψηλότερα στην θέση του στον ουράνιο χάρτη, από τον αστερισμό του Μεγάλου Κυνός (Αχχιλλέας). Ο Πολικός Αστέρας( Πρίαμος) παρακολουθεί από την θέση του στην κορυφή του ουρανού (τείχη της Τροίας) , αδυνατώντας να παρέμβει . Λίγο αργότερα ανατέλλει ο Μέγας Κύων (Αχιλλέας) και οι δύο αστερισμοί ταξιδεύουν στον ουρανό λόγω της περιστροφής της γης , με τον αστερισμό του Αχιλλέα να δίνει την εντύπωση ότι κυνηγά τον αστερισμό του Εκτορα .
Ο Μέγας Κύων όμως βρίσκεται πλησιέστερα στην βάση του ορίζοντα με αποτέλεσμα προχωρώντας στη νυκτερινή του διαδρομή να δίνει την εντύπωση ότι πλησιάζει τον Ωρίωνα . Λίγο πριν την αυλαία της νυχτερινής αυτής παράστασης το άστρο του Σείριου ευθυγραμμίζεται με το τριπλό άστρο που βρίσκεται στον λαιμό του σχήματος του αστερισμού του Ωρίωνα . Τελικά ο Ωρίωνας δύει, ο Εκτωρας σκοτώνεται και στην σκηνή απομένουν από τους βασικούς πρωταγωνιστές μόνο ο Αχιλλέας( Σείριος)  και ο Πρίαμος (Πολικός Αστέρας )

1 σχόλιο:

Areti είπε...

Καλησπέρα, συγχαρητήρια για το ιστολόγιο. Οι γενναιές των Ηρώων ήταν περίπου τρεις, για τον λόγο οτι ίσως όλα αυτά τα ονόματα είναι συμβολικά και έχουν να κάνουν με το βάθος της ψυχής μας αλλά και κοσμογονικά γεγονότα. Δεν αμφιβάλλω για την ύπαρξη του πολεμου της Τροίας,γίνονταν συνέχεια πολεμοι τότε και το σημείο της ήταν πολύ καλό πέρασμα.Αλλά σίγουρα δεν έγινε ο πόλεμος αυτός για την ωραία Ελένη, η οποία συμβολίζει την ομορφιά της πλάνης του κόσμου του γίγνεσθαι,την οποία όλες οι ψυχές οι βυθισμένες στην λήθη και στην πλάνη, θέλουν να κατακτήσουν.