Translate

Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013

Ο ΕΡΩΣ ΩΣ ΔΑΙΜΩΝ


  • Ο Σωκράτης πιστεύει ότι ο Έρωτας δεν είναι ούτε Θεός ούτε άνθρωπος . Είναι ένας δαίμονας ,ένα πνεύμα ,που ζει μεταξύ θεών και θνητών . Τον χαρακτηρίζει το επίρρημα μεταξύ .
  • Ο Όμηρος πιστεύει ότι οι ψυχές των πεθαμένων δεν είναι πραγματικά ψυχές,ασώματες οντότητες ,αλλά σκιές . Ο Οδυσσέας κατεβαίνοντας στον Άδη διαπίστωσε ότι στον Κάτω Κόσμο δεν υπήρχε ίχνος έρωτα ,μεταξύ των Σκιών. Απουσία Σαρκός σημαίνει και Απουσία Έρωτα .  
  • Ο Πλάτων πιστεύει ότι την ώρα του θανάτου , η αθάνατη ψυχή εγκαταλείπει το σώμα και ανεβαίνει στις ανώτερες σφαίρες ή επιστρέφει στη γη για να εξιλεωθεί για τα σφάλματά της . Το σώμα φθείρεται και γίνεται πάλι άμορφη μάζα. Οι ψυχές των ερωτευμένων ζητούν η μία την άλλη και ενώνονται. Χριστιανισμός και Πλατωνισμός ταυτίζονται .¨Ερωτας και Θάνατος είναι ο κοινός τόπος Θρησκείας και Φιλοσοφίας . Ο Χριστιανισμός κάνει την υπέρβαση και τελικά σώζει το σώμα , το οποίο μετά την Δευτέρα Παρουσία ,ανασταίνεται και ζει την αιωνιότητα . Ο δαίμονας δεν διαλέγει την ψυχή , αλλά η ψυχή επιλέγει τον δαίμονά της. Ο  Έρωτας οδηγεί στην αγάπη . Χωρίς Έρωτα δεν υπάρχει Αγάπη  δηλαδή δεν είναι δυνατόν να φθάσουμε στην Αγάπη . Στην ουσία αγαπάμε τα δημιουργήματα του Έρωτα . Για να το κατανοήσουμε αυτό καλύτερα , είναι ότι αγαπάμε το προϊόν του Έρωτα που είναι τα παιδιά και όχι το μέσον που είναι ο Έρωτας και ό Άνδρας ή Γυναίκα . Δηλαδή μπορούμε να Ερωτευθούμε τον ή την οιονδήποτε αλλά αγαπάμε πραγματικά μόνο τον καρπό του Έρωτα . Και αυτό συμβαίνει όχι μόνο σαρκικά αλλά και πνευματικά . Ειδικά στην τέχνη . Μπορούμε να είμαστε ερωτευμένοι με την ζωγραφική αλλά μόνο με το προϊόν της ζωγραφικής αγαπάμε και είμαστε δεμένοι και δεν μπορούμε να το αποχωριστούμε ... και ας μην είναι το αριστούργημα ...    
  • Ο Ιπποτικός Έρωτας στον μεσαίωνα πήγε να αναβαθμίσει τον Έρωτα εξαγνίζοντας το σώμα . Ο Έρωτας δεν αναζητά την σαρκική ηδονή ούτε την τεκνοποίηση. Σώμα και Ψυχή προσπαθούν να συναντηθούν στο ενδιάμεσο . Δηλαδή στο μεταξύ του Σωκράτη. Με οχήματα την Ποίηση και την Μουσική στην Αυλή του Άρχοντα οι ευγενείς της Άρχουσας Τάξης,Άνδρες και Γυναίκες συναντούσαν έναν Έρωτα εκλεπτυσμένο και λεπτών ηδονικών απολαύσεων και μιας Μεγάλης Υποκρισίας ... Έξω από την Αυλή του Άρχοντα κυριαρχούν τα ξεφαντώματα ελευθεριαζόντων ,εταίρων και πατρικίων με ελευθέρια ήθη. 
  • Το δόγμα των Καθαρών αναπτύσσεται την ίδια εποχή στην Δύση  . Πιστεύει ότι η Γη είναι δημιούργημα του Σατανά και ως εκ τούτου η Ύλη είναι εκ φύσεως κακή. Ο Θεός δεν μπορεί να είναι ο Δημιουργός ενός κόσμου που υπόκειται στο Τυχαίο , στον Χρόνο , στην Οδύνη και στον Θάνατο  . Μόνο ένας Δαίμονας θα μπορούσε να έχει δημιουργήσει μια Γη στιγματισμένη από αίμα την οποία κυβερνά η αδικία. Ως εκ τούτου η σύλληψη σαρκικών τέκνων ισοδυναμούσε με εξάπλωση της ύλης , και συνέχιζε το έργο του Δημιουργού Σατανά. Καταδίκαζαν τον Έρωτα ,ακόμη και τον πιο Αγνό , για τον λόγο ότι έδενε την ψυχή με την ύλη.  
  • Η Αδελφική , Πατρική και Μητρική Αγάπη δεν είναι Έρωτας αλλά Ευσέβεια με την Θρησκευτική έννοια της λέξης . Η Ευσέβεια ή Αγάπη για τον Θεό πηγάζει από το συναίσθημα Ορφάνιας. Ορφανός στην Ερημιά της Ζωής , σ΄ έναν Κόσμο Ξένο , αναζητώντας τον Δημιουργό. Η Αγάπη για τον πλησίον μας είναι Φιλανθρωπία . Μία όμορφη κόμησα ,ηρωίδα του Μπαλζάκ , τα συνόψισε όλα αυτά λέγοντας ... Μπορώ να κάνω , σας το ομολογώ ,άπειρα πράγματα από φιλανθρωπία , τα πάντα εκτός από Έρωτα ....  
  • Ο Δαίμων μεταμορφώνεται και ως Φίλος . Φιλία και Έρωτας έχουν πολλές προφανείς ομοιότητες αλλά και αντιθέσεις . Η συνάντηση Φιλίας και Έρωτα γίνεται στο Πνεύμα . Απουσιάζει το σαρκικό στοιχείο. Η Φιλία γεννιέται από την κοινότητα και την σύμπτωση των ιδεών , των συναισθημάτων ή των ενδιαφερόντων. Από την συγγένεια αυτή απορρέει η συμπάθεια . Η συναναστροφή εξευγενίζει και μεταβάλλει την συμπάθεια σε φιλία. Αντιθέτως ο Έρωτας είναι κεραυνοβόλος . Ακαριαίος . Η Φιλία απαιτεί Χρόνο. Για τους Αρχαίους η Φιλία υπερείχε του Έρωτα. Ο Αριστοτέλης αναγνωρίζει τρία είδη Φιλίας.Την Φιλία από συμφέρον ή Χρησιμότητα , την Φιλία από Ευχαρίστηση και την Τέλεια Φιλία. Η Φιλία και ο Έρωτας στους Νέους Ανθρώπους έχουν μία χαλαρότητα και επιπολαιότητα . Κάνουν Φίλους και Ερωτεύονται με την ίδια ευκολία που τους αποχωρίζονται. Στην ώριμη ηλικία οι Φιλικοί και Ερωτικοί Δεσμοί είναι περισσότερο συνεκτικοί και ως εκ τούτου πολύ ισχυροί . 

Δεν υπάρχουν σχόλια: